Élet-módÉpítészetGazdaságSzékelyföld

Székelyudvarhely központjában újra megnyitott a felújított HOTEL KÜKÜLLŐ*** és különleges tetőterasza (X)

Nagy kihívás volt, de beérett a munkánk gyümölcse!

A szálloda 2022. június 30-án tartott ünnepélyes megnyitójára a város, a megye hivatalosságai, céges partnerek, üzletfelek, a sajtó képviselői, valamint családtagok és barátok is meghívást kaptak. Az örömteli eseményen bemutatásra kerültek a Hotel Küküllő legfontosabb újdonságai a kétéves felújítási munkálatokat követően.

A Székelyudvarhely központjában található Hotel Küküllő már a 70’-es évek óta egyedi elhelyezést nyújt a városba látogató turistáknak. A koronavírus-járvány megérlelte a felújításra vonatkozó döntést, mely a szálloda általános energetikai és kényelmi fejlesztése, a turisztikai piacképesség megtartása szempontjából elengedhetetlenné vált.

A városképhez tartozó szálloda épülete műemlékvédelmi okokból külsőleg megőrizte jellegzetességét. A belső átalakítás annál látványosabb: a sajtótájékoztatót követő szálloda bejárás során megtekinthetők voltak a tágas, letisztult belső terek, a 3 ill. 4 ***-os színvonalú felújított szobák és fürdőszobák. A tájékoztatóból külön szót érdemel az energetikai modernizálás, mely a fűtés-, a víz- és a klímarendszer hatékony, költségkímélő és környezetbarát megoldásait valósította meg.

A felújítás eredménye egy összességében egységet, harmóniát, letisztult stílust képviselő elegáns szálloda, mely hiánypótló 66 szobás kapacitásával valóban méltó szálláshelyet kínál Székelyudvarhely városában. Üzleti utazók, csoportok, családok igény szerint választhatnak a 3 ill. 4 ***-os besorolású szobatípusok közül, melyek modern otthoni kényelmet biztosítanak.

A megnyitó záró programjaként a meghívottak állófogadáson vehettek részt az újonnan átadott tetőteraszon, megcsodálva a városra és a környező hegyekre táruló páratlan panorámát. A várakozásoknak megfelelően a tetőterasz fekvése minden bizonnyal garantálja a tetőteraszon tartott privát rendezvények különlegességét.

Érdeklődés és foglalás: www.kukullo.ro

Fotók: Simó Márton

Nagy kihívás volt, de beérett munkánk gyümölcse!

Két év szünet után 2022 június 30-án hivatalosan is megnyitott Székelyudvarhely szállodája, a Küküllő Szálloda.
1970 óta magas színvonalon szolgáljuk a városba érkező vendégeket, üzletembereket és helyi közösséget a belváros szívében. A 2001 novemberében történt újranyitás óta megállás nélkül üzemelt az objektum. Ez utóbbi nyitástól számítva kisebb-nagyobb projektekkel fejlesztettük az épületet, bővítettük szolgáltatásaink körét, viszont ezek a beavatkozások sosem jártak teljes leállással. Mindezek ellenére tudtuk, hogy lassan de biztosan beérik a teljes korszerűsítésre kiterjedő gigászi munkálatok sorozata.

Lobby – Fotó: Kukullo.ro

Akkor léptünk előre a legnagyobbat, amikor megálltunk! 2020 augusztus 18-án „lakat” került a Szálloda ajtajára, és attól a perctől kezdve 2022 május 16-ig csak az épület körüli rontás-bontás és az itt megjelenő munkás-csapatok jelezték a városlakóknak, hogy valami készülőben van a szállodájuk körül.

Első körben szinte a szerkezetig bontottuk az épületet, szükségessé vált a szerkezeti megerősítés, gyakorlatilag tetőtől-talpig 8 oszlopot betonvassal erősítettünk meg, helyenként 3,5 cm átmérőjű vasat használva. De ugyanakkor az épület fejlesztéséhez tartozik ennek a teljes szigetelése, új nyílászárók, energiahatékony klímarendszer, víz és villanyvezetékek teljes cseréje. Korszerű tűzriasztási rendszer, és sorolhatnánk tovább, hogy mi minden bújik meg a letisztult, modern külső alatt, amit első ránézésre egy kívülálló nem is sejtene.

Fotó: Kukullo.ro

Természetesen a felújítások során akadtak olyan bükkenők, amelyeknek eleget kellett tennünk, és változtatni kényszerültünk az eredeti terveinken. Ilyen példa a régi külső minimális változásokkal való megőrzése, mely igazi kihívás elé állította csapatunkat, hogy oly módon történjen meg a szigetelés, hogy az ne változtasson a küllemen.

Eredetileg modernebb köntösbe bújtattuk volna az épületet, de eleget kellett tennünk a műemlékvédelmi elvárásoknak, így maradt meg a szálloda homlokzati koronája, melyet eredetileg tehermentesítés és esztétikai meggondolásból lebontottunk volna. Érdekességképp pedig két „tanú” is megmaradt az épület előző állapotából, mivel meg kellett őriznünk kettőt az eredeti mozaikos borítású elemek közül, ezek megtekinthetők az épület nyugati oldalán.

Mindezektől függetlenül olyan projektek is megvalósultak, melyek városszinten egyediek. Tetőtéri teraszunk már a megnyitás és a teljes kialakítás előtt nagy érdeklődést keltett a helyiekben, mára pedig immár néhány privát rendezvény helyszíneként is jelesre vizsgázott.

Jelenleg 66 szobával várjuk a nálunk megszállni kívánó vendégeket, ezek közt találunk standard, superior, apartman és junior suite típusúakat. A teljesen korszerűsített fürdőszobák és szobák megtervezésekor a letisztult elegancia, az egyéniesség és a gyakorlatiasság elveit követtük a hagyományőrzés mellett. Szolgáltatásaink köre a rendezvények és a konferenciák helyszínével válik teljessé. Épületünk teljesen légkondicionált, a ma igényeinek megfelelő szintű felszereltséggel és szolgáltatásokkal.

Fotó: Kukullo.ro

Terveink a Szálloda megnyitásával nem értek véget, dolgozunk már a Menta Bisztró újra üzembe helyezésén, amely szintén új helyszínen és korszerű konyhát képviselve nyílik majd meg a vendégek előtt. Elhelyezése változni fog, így a jövőben a rendezvények menete nem befolyásolja ennek nyitási rendjét. Wellness részlegünk is átesik egy tüzetes változástatáson, elhelyezésében és felszereltségében, szolgáltatásokkal megújulva áll majd a vendégek rendelkezésére, terveink szerint már az idei év végétől.

Kihívásokkal és megannyi tervmódosítással telefűzött, teletűzdelt út áll mögöttünk, és ennek a folyamatnak még ma sincs vége! A jövőre nézve, amit tenni tudunk, s ami kötelességünk, az az, hogy fejlesztjük önmagunkat, hogy jobbak és nagyobbak legyünk, mint a problémák, amelyekkel szembesülünk, így téve eleget az általunk kitűzött céloknak és közösségünk elvárásainak.